zondag 9 maart 2014

Mijn programma keuze.

In de voorbereiding op het congres heb ik het programma doorgenomen en ben ik tot de volgende keuzes gekomen.

Het algemene programma voor maandag en dinsdag kan hier bekeken worden.

Mijn keuze zal zeker zijn:
- 1ste ronde (maandag 13.30-15.00)> nr. 91 symposium, zaal 28: ICT-bekwaamheden in de lerarenopleiding door J. Bottema, G. Dummer, M. Schols, J.M. Voogt.

- 2de ronde (maandag 15.30 - 17.00)> Special invited sessie 1: Plenaire lezing 'New forms of hybrid teacher education' - prof. dr. Ken Zeichner (Live video streaming) met inleiding door prof.dr. Klaas van Veen.
"Ken Zeichner is hoogleraar en directeur van het TEP College of Education van de Washington University in Seattle. Hij is een autoriteit op het gebied van opleidingen en het opleiden van leraren. Samen met Marilyn Cochran-Smith was hij in 2005 de editor van het AERA-rapport: Studying Teacher Education: The Report of the AERA Panel on Research and Teacher Education. Vanuit zijn jarenlange ervaring als opleider en wetenschapper zal hij zijn visie geven op innovatieve wegen voor het opleiden van leraren nu en in de toekomst."

- 3de ronde (dinsdag 09.00-10.30)> Zaal 16 & 17:
nr 75. Onderzoekspresentatie De lerarenopleiding als kritische succesfactor bij betekenisvolle inzet van ict in het onderwijs door M. Brand.
nr 85. Onderzoekspresentatie 
Innovatiekracht met ict - Onderzoek naar succesfactoren voor innovatie met ict tijdens het project Het Leren van de Toekomst met de pabo door E.P. Bomas, J. Fransen
nr 110. Onderzoekspresentatie 
Kijk op de praktijk: praktijkkennis van mentoren als kennisbron voor aanstaande leraren door M. Vervoort, E. van den Berg

- 4de ronde (dinsdag 11.00-12.30)> Zaal 16 & 17:
nr 37. Praktijkpresentatie 
Reflectieve integratie van persoon-praktijk-theorie door W.A.M. Klabbers, A. Boosten
nr 108. Praktijkpresentatie
Meer informatie halen uit je lesbezoeken: een analysetechniek en observatiemethode door R.M. van der Lans, K. van Veen, W.J.C.M. van de Grift.

- 5de ronde (dinsdag 13.30-15.00)> Zaal 21/22 Plenaire lezing prof. dr. Tammy Schellens: Nieuwe media en technologie: beter onderwijs?
"Deze lezing werpt een blik op onderzoeksgegevens en de daaruit vloeiende didactische consequenties. Is de digitalisering een zegen of een vloek voor de lerarenopleiding? Vanuit actueel wetenschappelijk onderzoek wordt kritisch gereflecteerd op studenten en (toekomstige) leerkrachten en hun gebruik van onderwijstechnologie. Vragen die daarbij aan bod komen zijn: Welke soorten ICT middelen kunnen wij inzetten voor ons onderwijs?; Onze leerlingen krijgen laptops, hoe kunnen wij onze toekomstige leraars daarop voorbereiden?; Hoe ondersteunen we het delen van kennis van onze studenten?; Is heel veel technologie-gebruik gewoon geen tijdverlies?" 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten